גְּלִימָה לְכָה, קָצִין תִּהְיֶה לָּנוּ

מאת נביא שקר

[דו-שיח שהיה בערך, לפי אי אילו שנים עם ידיד בצבא]

[[התמונות נעשו לבקשתי על-ידי משתמשת באתר fiverr]]

אני: הלוואי שהייתי יכול ללבוש גלימה.

יותם: אתה יכול ללבוש גלימה.

אני: מאיפה אני אקנה אחת?

יותם: תזמין, בטח יש אתרים.

אני: אולי. זאת לא הפואנטה. זה לא לגיטימי ללבוש גלימה בימינו.

יותם: בצדק, זה לא פרקטי בכלל.

אני: מה לא פרקטי? וחוץ מזה, הכל צריך להיות פרקטי? כובעים זה פרקטי?

יותם: כן.

אני: גלימה זה מחמם בחורף.

יותם: גם מעיל מחמם בחורף. וחוץ מזה, אם אתה רוצה שגלימה תחמם אותך אתה צריך להכניס את הידיים שלך פנימה. אי אפשר לעשות כלום ככה.

אני: אז תוסיף לגלימה שרוולים.

יותם: מזל טוב, המצאת את המעיל.

אני: יודע מה? גלימה לא אמורה להיות עם שרוולים. זה אמור להתנופף מאחוריך.

sol_1.jpg

יותם: זה דבילי.

אני: גם כומתה זה דבילי, למה יש לנו כובע שמחמם את הכתף?

יותם: ידוע שהכתף זה האיבר הכי חשוב. אבל אתה צודק, כומתה זה דבילי.

אני: נו, אז אולי הצבא יאמץ גלימות?

יותם: רעיון. בטירונות כולם יקבלו גלימת סקביאס מגעילה ונפוחה כמו שמיכת פוך.

אני: נכון. אנשים יבלו שבועות בניסיון להשטיח את הגלימה שלהם. שפצור גלימה.

יותם: ותיקים יתהדרו בגלימה ההדוקה-אל-הגוף. וכמובן, יהיו גלימות בצבעים שונים.

אני: גלימות כתומות, גלימות סגולות!

יותם: אולי מישהו סוף-סוף ירצה להצטרף למשטרה הצבאית.

sol_4

אני: אתה מתאר לעצמך עדר של צנחנים מסתערים עם גלימות אדומות?

יותם: הצבא יהפוך לענן פרפרים קטלני.

אני: תהיה כמובן גלימה א׳ וגלימה ב׳.

sol_3.jpg

יותם: ברור. גלימה א׳ למסדרים, מבריקה וחסרת קרעים.

אני: גלימה ב׳ לפעילות מבצעית אמיתית.

יותם: קצינים יקבלו גלימה קצת אחרת.

אני: אולי אפשר לשים סמל של החיל או החטיבה מאחורה.

יותם: גלימות אפורות עם עורבים שחורים לקציני חיל אוויר.

אני: אנשים ירוצו לחתום קבע. ואז לאט לאט זה יחדור לאזרחות, ואני אוכל ללבוש גלימה.

so_1.png

יותם: כן, בדיוק כמו כומתות.

