הימורי ציפר – על מה בני יכתוב הפעם?

מאת נביא שקר

עדכון: ציפר הודיע כעת שהוא סתם טרול ושהוא מצטער, משהו שבהחלט לא ניבאתי. בראוו ציפר, הנפיחה האחרונה שלך הוציאה לי את הרוח מהמפרשים.

אני מניח ששני קוראי הבלוג נחשפו לסערה אחרונה סביב דבריו של בני ציפר, בעד התרת הרסן הפלילי על אמנים כדי שיהיו חופשיים לפגוע באנשים וליצור אומנות.

אין שום טעם לדון בטענות עצמן של ציפר. אני לא חושב שהוא מאמין בהן, אני חושב שהוא סתם נהנה לעורר פרובוקציה כל שבוע, ואני חושב שהעורכים נהנים מזה שהוא מעורר פרובוקציה. אני לא הראשון שמעלה את הרעיון הזה כמובן. השאלה היא, מה עושים עם אדם שכזה? כל ניסיון לחרם רק יגביר את העניין בו.

חלק מהפתרון הוא להתמודד עם טענה פופולרית שחוזרת כל פעם שמתעצבנים על ציפר, וזו הטענה שהוא מעניין ולא צפוי. הרי אתה יודע על מה גדעון לוי יכתוב כל שבוע, למשל, אבל ציפר הוא מין עוף משונה, איפכא מסתברא שלפחות מעניין לקרוא.

טענת נגד: לא נכון. ציפר הוא למעשה צפוי ונצמד לנוסחא בדיוק כמו גדעון לוי. הנוסחא היא פשוט ״תמצא משהו שכולם די מסכימים עליו השבוע, ותכתוב עליו בצורה מעצבנת״. העולם מזדעזע מסחר בנשים? אולי שפחות מין זה דווקא סבבה וכל איש תרבות אמיתי מבין זאת. אנשים צוחקים על אייל גולן שטוען שהוא מוסרי? צריך לאפשר לו לבעול קטינות, וכו׳ וכו׳.

אני מניח שיש לא מעט אנשים שראו את הוידיאו שבו אנשים רוקדים עם נשק ודוקרים תמונות של ילד פלסטיני שנרצח ואמרו – ברור שציפר יכתוב בעדם השבוע. בכלל, נראה לי שבדרך כלל אפשר לנבא בדיוק מה הוא יכתוב, בעזרת הנוסחא לעיל. טענת הנגד לציפר היא לא להחרים אותו, ולא להכנס איתו לוויכוח, אלא להבין שהוא כלב שמכיר רק טריק אחד, לחרבן על השטיח.

אבל אפשר לבדוק את זה. פתחתי עמוד שנקרא ״טוטו ציפר״, ובו יהיו פוסטים שבועיים שיאפשר לאנשים להמר, על מה בני ציפר יכתוב הפעם. אחרי שהטור יתפרסם אני אעבור על ההימורים ואסכם אותם. למנצח תהילת עולם.

