שעתיים פיזיקה :(

מאת נביא שקר

לאחרונה חיפשתי את המילה ׳פיזיקה׳ בטוויטר. אני לא יודע למה ציפיתי, אבל גיליתי יקום שלם של בני 14-17 ששונאים פיזיקה:

פיז3

פיז1

פיז2

פיז4

 

שזה קצת עצוב, כי אני אוהב פיזיקה (ומדעי המחשב). אבל לא כולם חייבים.

לא בחרתי את ההודעות האלה בפינצטה. רוב הציוצים שקשורים ל׳פיזיקה׳ זה התלונות הללו.

תהיתי אם זה נכון גם לגבי תחומים אחרים, ועשיתי חתך לאחור של 100 הודעות לפי תחום.

חילקתי את ההודעות ל׳הודעות מתבכיינות של בני-נוער׳ (למשל ״בחיים לא הייתי מגבירה פיזיקה כאילו גם אם הייתי על מאיות בזה זה מקצוע מטומטם אחושרמוטה למי איכפת ממהירות הקול כאילו באמת״, ״אין לי ראש לפיזיקה :(((״, ״את מי מעניין מה האנרגיית גובה של חפץ קופץ באמא שלי אני לא יכול עם פיזיקה יותר"), וכל השאר.

הנה גרף שמסכם את התוצאות. ציר ה-y הוא ׳פרופורציית ההודעות המתבכיינות של בני-נוער לגבי מקצוע x׳, כאשר 1 זה מקסימום הודעות מתבכיינות (100 מתוך 100):

שנאתחיי

 

לא למדתי כימיה (״שונאת כימיה גועל נפש של מקצוע זה כאילו שילוב של מתמטיקה אנגלית ומדעים יחד״), אבל ציפיתי שזה יהיה יותר גבוה מביולוגיה (״ביולוגיה השיעור הכי מזדייןןן !!!״), סתם כי זה היה מתאים לתפיסה של סולם קושי ממשהו הומני כמו ספרות (״ספרות זה השנאה שלי כוס עמקקקקק״) ועד פיזיקה (״שיגמר כבר הגיהנום שנקרא פיזיקה״).

יכול להיות שזה בגלל שאנשים בטוויטר משתמשים במילה ׳כימיה׳ בשביל לתאר מערכות יחסים (״אין לי כימיה איתו״).

 

 

 

 

