מקארתי צדק

מאת נביא שקר

לכזו עדנה ונחת לא זכה הסנטור האמריקאני הקשיש יוסף ריימונד "ג'ו" מקארתי מאז גלן בק ליחך את פנכתו בתוכנית הטלויזיה שלו. אבל זה היה לפני שרשת התקשורת פוקס, מכונת התעמולה השמרנית האמריקאית, החליטה להוריד את התוכנית של בק מתוך ההבנה שהוא עושה להם יותר נזק מתועלת.

והנה, בארץ הקודש קם לו יורש: ח"כ אופיר אקוניס. "הוא צדק בכל מילה!" הלהיט הח"כ הצעיר בתוכנית טלוויזיה פופולרית, והוסיף "עובדה, היו סוכנים סובייטים!" ולו רק היו נותנים לו להמשיך, היה בוודאי מספר לנו בדיוק איפה וכמה. אבל אם הוא באמת נאמן למורשתו של האב הרוחני יוסף קשישא, עליו לטעון קודם שיש לו שמות ופרטים על מעל למאתיים אנשי המפלגה הקמוניסטית שעובדים במשרד החוץ, ומיד אח"כ לטעון שיש לו 57, ואח"כ לומר שיש לו 81 שמות של אנשים שמהווים 'סיכון בטחוני'. אתם מבינים, זה חלק מההגדרה של המושג 'מקארתיזם' שהטענה לגבי חתרנותם (או קומוניסטיותם) של היריבים הפוליטיים שלך לא מגובה בעדויות מספקות. אכן, השימוש של אקוניס במילה עובדה הוא אירוני, במיוחד בהקשר של מקקארתי.

רוצו, ילדים, לויקיפדיה וקראו כיצד רדף מקקארתי את התקשורת והוריד ספרים ממדפי הספריות, צעד שהרגיז אפילו נשיא שמרן כמו הגנרל דוויט ד. אייזנהאור. מהרו נא וקראו כיצד השפיל אנשי צבא ותיקי מלחמת העולם השנייה בהאשמות שווא וכיצד הרס קרייריות של אלפי שחקנים ובמאים, דיפלומטים ופוליטיקאים. עובדה, זועק אקוניס, שהיו סוכנים סובייטים בממשל האמריקאי – אך זו בדיוק העובדה הלא רלוונטית. העובדה הרלוונטית היא שמפעלו של מקארתי הרס את חייהם של חפים מפשע, ערער את תחושת הביטחון של אזרחי מדינתו, פגע בחופש הדיבור ובשיח הדמוקרטי ואפילו, כך אומרים בכירי ממשל רייגן, היסטוריונים וותיקי האפ.בי.איי – פגע במאבק נגד הריגול הקומוניסטי בארה"ב. אבל אקוניס בשלו, גם אחרי גל הביקורות הוא מתעקש לומר שמקארתי צדק שהיו סוכנים סובייטים בממשל האמריקאי. מקארתי צדק.

האירוניה מגיעה לשיאה בנקודה שבה מבינים שמעבר למעשיו הנפשעים, הפך מקארתי לסמל בהיסטוריה האמריקאית – כתם שחור של בושה וחרטה. מגבלות הכוח של חקירות הקונגרוס שונו בעקבותיו והוא הפך לשם דבר של פאתולוגיה פוליטית של שיכרון כוח וניצול לרעה של סמכויות ממשלה. אמריקאים מכל קצות המפה הפוליטית מתנערים ממורשתו ומגנים את מעשיו, אבל לא זה ירתיע את אופיר אקוניס – שנחוש לייבא לארץ הקודש את מיטב התוצרת האמריקאית בצורת רדיפת יריבים פוליטיים.

אל תמהרו לשפוט את ח"כ אקוניס, הוא לא אנטי-דמוקרטי, אחרי הכל – הוא לא השתתף בחקיקה נגד בית המשפט העליון. את זאת הוא משאירו לחבריו לליכוד, כמו ח"כ דני דנון, שכבר תרם את תרומתו לייבוא אישי מארה"ב של התוצרת שהימין האמריקאי הפסיק לצרוך. נותר רק לתהות אילו מהטעויות החמורות שעשתה ידידתנו הגדולה ארה"ב ינסו הצמד דנון-אקוניס לייבא להבא, ולקוות שזה לא יהיה בקטגוריית האוכל.